طرز تهیه چیز کیک ژاپنی
مواد لازم:
کره ۵۰ گرم
شیر ۱۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه ۲۵۰ گرم
آب لیموترش نصف قاشق غذاخوری
تخممرغ ۶ عدد
نشاسته ذرت ۲۰ گرم
عصاره وانیل یک قاشق مرباخوری
شکر دانهریز ۱۴۰ گرم
آرد سفید ۶۰ گرم
دستور پخت چیزکیک ژاپنی:
قبل از هر کاری، مواد لازم را از قبل از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند.
ابتدا پنیر خامهای، کره، و شیر را با روش بن ماری (قرار دادن ظرف روی بخار آب) مخلوط کرده تا کاملاً یکدست شوند، سپس مخلوط را از روی حرارت بردارید.
زردههای تخممرغ را جدا نموده و به مخلوط پنیر اضافه کنید. نیمی از شکر را همراه با وانیل، آبلیمو، و نمک به مخلوط بیفزایید و خوب هم بزنید.
آرد و نشاستهی ذرت را الک کرده و به مخلوط اضافه کنید. اگر مواد یکدست نیستند، میتوانید یک بار آنها را از الک رد کنید.
سفیدههای تخممرغ را با کرم تارتار و نیمهی دیگر شکر بزنید تا سفیدهها کشدار شوند.
سفیدهها را در چند مرحله به آرامی با مواد کیک مخلوط کنید.
در آخر مواد کیک را در قالب چرب شده با کاغذ روغنی بریزید. تنورگازی را از قبل با دمای ۱۶۰ درجه گرم کنید. قالب کیک را در یک ظرف بزرگتر قرار داده و در آن آب جوش بریزید. کیک را برای یک ساعت بپزید، سپس دما را به ۱۴۰ درجه کاهش دهید و ۱۵ دقیقه دیگر بپزید.
بعد از پخت، تنور را خاموش کرده و در را کمی باز بگذارید تا کیک به تدریج خنک شود. پس از خنک شدن کامل، چیز کیک ژاپنی را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید و با پودر قند و میوههای تازه تزئین کنید.
این چیز کیک ژاپنی خوشمزه را به راحتی می توانید با تنورگازی خانگی پخت کنید. شما می توانید تنور مورد دلخواه خودتون رو از سایت ۹۰کالا انتخاب و خریداری کنید.


