وبلاگ

راهنمای نصب تنورگازی

راهنمای نصب تنورگازی
نکات ایمنی مورد نیاز در رابطه با تنورگازی(تا انتها حتماً مطالعه شود)
 قبل از استفاده از وضعیت بست ها مطلع باشید و از کف صابون برای تست استفاده نموده و از نبود نشتی اطمینان حاصل فرمائید و پس از مصرف شیر اصلی گاز رو ببندید.
 حتما به نوع سوخت تنور خریداری شده دقت کنید (تنور کپسولی فقط با گازکپسولی و مایع مورد استفاده قرارگیرد و تنور شهری فقط برای لوله کشی گاز شهری باید مورد استفاده قرار گیرد) تذکر :برای استفاده از کپسول فقط از رگلاتورهای معمولی استفاده نمایید.
 قبلا از روشن کردن کبریت یا فندک از بسته بودن شیرگاز مطمئن باشید(دقت کنید اول کبریت را روشن کرده سپس شیر گاز را باز کنید)
 شیلنگ گاز را با بست فلزی مخصوص ببندید و از شیلنگ با کیفیت و مناسب استفاده کنید
 حتما باید از پایه ها جهت تنظیم و ریگلاژ مخصوصا جهت اکسیژن رسانی از کف استفاده شود (بدون پایه ها هرگز استفاده نکنید )
 برای روشن کردن شعله ها مخصوصاً شعله بالا از فندک شعله دار بلند و دستکش مخصوص استفاده کنید
 تنور را در فضای باز و بیرون از اشپزخانه به مدت ۳۰ دقیقه روشن کنید تا بوی رنگ شعله ها از بین برود (درب تنور باز باشد)
 به هیچ وجه به عنوان بخاری استفاده نگردد
 در مواقع خاموش بودن علاوه بر بسته بودن شیرهای شعله ها از بسته بودن شیر اصلی نیز اطمینان حاصل فرمایید .
 در هر حالتی اعم از روشن یا خاموش بودن فر،باید دور از دسترس اطفال و کودکان قرار بگیرد .
 در هنگام طبخ سعی کنید حدالامکان از باز کردن غیر ضروری درب فر خوداری کنید
 شعله را همیشه در حالت متعادل نگه دارید زیاد و یا کم بودن شعله باعث خام ماندن یا خشک شدن میشود
 برای جلوگیری از خاموش شدن شعله ها و احتمال جابه جائی جریان سرد و گرم در زمان پخت هیچگاه درب فر را به سرعت باز نکرده و همچنین از بازو بسته کردن غیر ضروری درب فر پرهیز نمائید
 اگر در محیط های بسته استفاده گردد حتما دودکش تهویه هوا نصب شده تا جریان اضافی گرما و بوی حاصل از پخت به بیرون هدایت گردد.
 توجه گردد که تنور گازی باید به دور از مواد قابل اشتعال بوده و حداقل از طرفین ده الی پانزده سانت فاصله داشته باشد.
 حتما موازین و نکایت ایمنی را رعایت کنید .

هرگونه سهل انگاری و رعایت نکات ایمنی عامل مهم در حوادث است
معرفی کالا : این محصول برای پخت سریع و آسان انواع غذا ، نان ، شیرینی ، کیک ،کباب ،مرغ ، ماهی ، گوشت بسیار کارایی بالایی دارد ، این محصول با ابتکار و طراحی خاص خود مزایای بسیار زیادی دارد ، مهمترین ویژگی این محصول دارا بودن صفحه چدنی مخصوص و داشتن شعله حرارت دهی از بالا و پایین صفحه چدنی جهت پخت انواع غذاها ،کیک ،شیرینی ،نان کارایی بالایی دارد که فرگاز های معمولی از این مزایا برخوردار نمیباشد ، این کالا بسیار کم مصرف و همچنین بهترین لوازم و ورق برای تولید این محصول استفاده شده است.

ساج در زمان پخت شیرینی و کیک باید در جایگاه خود قرار داشته باشد ولوم شعله پایین در حد متوسط و بالا خاموش باشد ، در دقایق اخر که نیاز به طلایی کردن روی کیک دارید شعله بالا (گریل) را روشن نمایید برای جلوگیری از خشک شدن احتمالی کیک و نان یک لیوان آب در داخل تنور قرار دهید تا داخل فر مرطوب باشد ، همچنین با یکی دوبار استفاده کردن به صورت چشمی و تنظیم دستی با در نظر گرفتن وقت تایم پخت مورد استفاده قرار میگیرد .
راهنمای نصب تنورگازی:
۱- جهت نصب تنور گازی با رعایت نکات ایمنی ابتدا پایه ها را به چهارگوشه زیر تنور که مهره هایی در آن تعبیه شده ببندید سپس با توجه به سطحی که قرار است فر قرار بگیرد بگونه ای پایه ها را بچرخانید که فر در حالت تعادل و تراز قرار گرفته و هیچ گونه لرزش یا تکانی نداشته باشد (حتما باید از پایه ها جهت تنظیم و ریگلاژ مخصوصا جهت اکسیژن رسانی از کف استفاده شود (بدون پایه ها هرگز استفاده نکنید ) .
۲- ولوم های تنظیم شعله را به محل های مورد نظر نصب کنید و از بسته بودن شعله ها اطمینان حاصل نمایید.
۳- شعله پخش کن ۳پایه فلزی را روی شعله پایین قرار دهید.
۴- شلنگ گاز را در محل مورد نظر وصل و با بست فلزی محکم کنید سپس به وسیله کف صابون یا مایع ظرفشویی از عدم نشتی گاز اطمینان حاصل فرمایید،حال تنور گازی شما آماده استفاده می باشد .
۵- برای اطمینان از سالم بودن تنورگازی باید تنورگازی را در فضای باز, حیاط , آلاچیق, بالکن و حیاط خلوت امتحان کنید (تنور را در فضای باز و بیرون از اشپزخانه به مدت ۳۰ دقیقه روشن کنید تا بوی رنگ شعله ها از بین برود (درب تنور باز باشد).
۶- صفحه گرد چدنی ( ساج) داخل کارتن را بردارید و در جایگاه خود تعبیه نمایید و با مهره پایین تنظیم کنید تا روی شعله پخش کن محکم شود .
۷- ابتدا شعله بالا بعد شعله پایین صفحه چدنی را با کبریت یا فندک شعله دار بلند روشن نموده ، حرارت فر را بصورت دلخواه تنظیم نمایید
۸- هنگام روشن بودن تنور درب را ارام باز و بسته نماید ، تا شعله ها بر اثر جابه جایی جریان هوای گرم و سرد خاموش نشود ، در صورت خاموش شدن فورا جریان گاز را قطع کرده ،درب تنور را باز کنید تا گاز داخل تنور تخلیه شود ،مخصوصا در تنورهایی که با نازل کپسول مورد استفاده قرار میگیرد بیشتر دقت کنید.
۹- در مواقع خاموش بودن علاوه بر بسته بودن شیرهای شعله ها از بسته بودن شیر اصلی نیز اطمینان حاصل فرمایید .
۱۰- فر باید از تمام جهات حداقل پانزده سانتی متر فاصله داشته باشد و در مجاورت اجسام و وسایل قابل اشتعال قرار نگیرد .
۱۱- برای تمیز کردن استیل و رنگ استاتیک فقط از پارچه نرم و نم دار استفاده کرده و خشک نمایید . توصیه میشود پس از چند بار استفاده از تنور اتصالات ، شیلنگ و شیر گاز را تست نمایید
۱۲- در هر حالتی اعم از روشن یا خاموش بودن فر،باید دور از دسترس اطفال و کودکان قرار بگیرد .
۱۳- در مواقع استفاده حداکثر دقت را بکار ببرید تا مانع از هرگونه حادثه شوید .
۱۴- در هنگام طبخ سعی کنید حدالامکان از باز کردن غیر ضروری درب فر خوداری کنید
۱۵- شعله را همیشه در حالت متعادل نگه دارید زیاد و یا کم بودن شعله باعث خام ماندن یا خشک شدن مرغ میشود
۱۶- بین شعله ها حتما چدن یا سینی تعبیه شود (نبودن چدن یا سینی بین دوشعله باعث خاموش شدن شعله ها میشود)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *